Υπερασπιστές των Παδιών

Στα πλαίσια του Προγράμματος που διεξάγουμε , Διαφορετικότητα- Ρατσισμός , αποφασίσαμε να συμμετέχουμε και στο Πανελλήνιο Πρόγραμμα της Unicef " Σχολεία Υπερασπιστές των Παιδιών" .
Η σημαντικότητα κι η σπουδαιότητα αυτής της δράσης, δεν μας αφήνει άλλα περιθώρια παρά  να την επεξεργαστούμε και να την παρουσιάσουμε ως ξεχωριστή ενότητα, κι όχι σαν μέρος του προγράμματος για τη διαφορετικότητα. 

Στόχος του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών/μαθητριών για τα προβλήματα των συνομήλικών τους στον κόσμο, η προώθηση της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού και η ενίσχυση του έργου της UNICEF.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε τη σελίδα της Unicef κι ενημερωθείτε. Είναι υποχρέωση όλων μας το μέλλον των παιδιών όλου του κόσμου!!

Οι δράσεις μας 

                     





Τώρα ας ζωγραφίσουμε κι εμείς τα δικαιώματά μας










Μπες κι εσύ στο παιχνίδι

  • 1ο δικαίωμα : ΕΙΡΗΝΗ

Με αφορμή την επέτειο του 1940, συζητήσαμε για το αναφαίρετο δικαίωμα των παιδιών να ζουν σε ειρηνικές συνθήκες. Διαβάσαμε κείμενα αναφορικά με τα δεινά που πρέπει να υποστούν τα παιδιά σε καταστάσεις πολέμου, είδαμε εικόνες και βίντεο και ξαφνιαστήκαμε με το πόσο μεγάλος είναι ο αριθμός των παιδιών που υποφέρουν από τις πολεμικές συγκρούσεις που υπάρχουν στη χώρα τους.





  • 2ο δικαίωμα : ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ




Έχει καθιερωθεί στις 20 Νοεμβρίου να γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Η ημέρα επιλέχθηκε λόγω της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού που καθιερώθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στις 20 Νοεμβρίου του 1989.

Πρόκειται για 54 άρθρατα οποία αναφέρονται στα δικαιώματα των παιδιών και επικυρώθηκαν από 191 κράτη, με τις ΗΠΑ και τη Σομαλία να μην συγκαταλέγονται σε αυτά. Σε πολλές χώρες τα παιδιά υποφέρουν, είτε από τη φτώχεια, είτε ως θύματα πολέμου, είτε εξαιτίας ασθενειών.

Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού καθορίζει ότι παιδί θεωρείται το άτομο ηλικίας κάτω των 18  χρόνων, και κατοχυρώνει το παιδί ως πλήρη κάτοχο ανθρωπίνων δικαιωμάτων , κι όχι απλά ως άτομο το οποίο πρέπει μόνο να προστατεύεται.

Τα 54 άρθρα διαχωρίζονται σε 3 κατηγορίες :

  • Προστασία, εγγυάται την ασφάλεια των παιδιών και καλύπτει συγκεκριμένα θέματα, όπως την κακομεταχείριση, την αμέλεια και την εκμετάλλευση
  • Πρόνοια, καλύπτει τις ειδικές ανάγκες των παιδιών, όπως η εκπαίδευση κι η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη
  • Συμμετοχή, αναγνωρίζει την εξελισσόμενη ικανότητα του παιδιού στο να παίρνει αποφάσεις και να συμμετέχει μέσα στην κοινωνία , καθώς το παιδί ωριμάζει.


Το παρακάτω βιντεάκι παραθέτει με έξυπνο και δημιουργικό τρόπο τα δικαιώματα των παιδιών

Μια τέτοια μέρα , αποφασίσαμε να παίξουμε κι εμείς το δικό μας παιχνίδι των Δικαιωμάτων, με στόχο να τα γνωρίσουμε, να τα παίξουμε και να τα κατανοήσουμε.
Άραγε , όλα τα παιδιά του κόσμου έχουν αυτή τη δυνατότητα; Ξέρουν ότι έχουν δικαιώματα; ή μήπως είναι γι ' αυτά ένα είδος πολυτέλειας κι όχι ανάγκη;



Το παιχνίδι αρχίζει... Ο κάθε παίκτης τραβάει μια κάρτα δικαιωμάτων από τη στοίβα πάνω στην έδρα. Βλέπει το δικαίωμα που του έτυχε και προσπαθεί να το παίξει , καλώντας όποτε θέλει κι ένα συμμαθητή του για συν-ηθοποιό.





















 






 

 




                                








 






Λίγες σκέψεις για τα παιδιά χωρίς δικαιώματα

       Τα παιδιά όλου του κόσμου, ανεξαρτήτου θρησκείας, χρώματος και φυλής, αξίζουν ίσα δικαιώματα.Παιδιά χωρίς δικαιώματα είναι παιδιά χωρίς ταυτότητα, χωρίς προσωπικότητα. Όλα τα παιδιά ανεξάρτητα από τη φυλή στην οποία ανήκουν, πρέπει να τα αντιμετωπίζουμε σαν άτομα και πολίτες της ίδιας κοινωνίας. Υπάρχουν πολλά παιδιά κακοποιημένα σε πολλές χώρες, όπου υπάρχει πόλεμος, υποσιτίζονται και τα αγνοούν.
       Πιστεύω πως σε αυτά τα παιδιά πρέπει να δοθεί μια ευκαιρία για καλύτερη ποιότητα ζωής, να αποκτήσουν πλέον κι αυτά δικαιώματα. Πρέπει κάποτε να δραστηριοποιηθούμε κι εμείς σαν πολίτες, για την απόκτηση των δικαιωμάτων τους.

Μαρία Δ.

Όπως κι οι μεγάλοι , έτσι και τα παιδιά έχουν δικαιώματα. Έχουν το δικαίωμα να ζουν σε κλίμα ειρήνης κι όχι ανάμεσα σε πολέμους για να μην τραυματίζονται ψυχολογικά και σωματικά. Πρέπει να έχουν στέγη, φαγητό και ιατρική φροντίδα για να μην αρρωσταίνουν. Να έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση και στο παιχνίδι και να μην τα εκμεταλλεύονται ή να τα βάζουν να δουλεύουν.

Γιάννης Τ.

Φαντάζεστε να είστε παιδί χωρίς δικαιώματα; Να μην έχετε δικαίωμα στην εκπαίδευση, στην ελεύθερη γνώμη,στη στέγη και να αναγκαζόσαστε να δουλεύετε; Έτσι είναι τα παιδιά χωρίς δικαιώματα και θα έπρεπε οι κυβερνήσεις να τα παίρνουν σοβαρά σοβαρά αυτά τα προβλήματα. Όλα τα παιδιά είναι ίσα και θα έπρεπε όλα να πηγαίνουν σχολείο, να ζουν κάτω από μια στέγη και να λένε ελεύθερα τη γνώμη τους.

Ιωάννα Β.- Μαρία Κ.

Δεν πρέπει να υπάρχουν παιδιά χωρίς δικαιώματα γιατί και τα παιδιά είναι σαν τους μεγάλους κι έχουν δικαιώματα. Δε θα πρέπει να τα εκμεταλλεύονται και ούτε να τα βαράνε, αλλά να τα ακούνε και να τα προσέχουν. Μερικά από τα δικαιώματα των παιδιών είναι  : η φροντίδα, η μόρφωση, η στέγη, η τροφή, το παιχνίδι ..... Επίσης δεν πρέπει τα παιδιά από πολύ μικρά να δουλεύουν ή να πολεμάνε, όπως γίνεται σε μερικές χώρες. Τα παιδιά αυτά κινδυνεύουν να σκοτωθούν, με αποτέλεσμα να φοβούνται ακόμα και να κοιμηθούν , γιατί βλέπουν εφιάλτες.

Ιωάννα Κ.

Επιστολή στήριξης των προσφύγων

Κύριε διευθυντή της εφημερίδας

Είμαστε η Στ' τάξη του Δημοτικού Σχολείου Βαμβακοφύτου και αποφασίσαμε να σας εκθέσουμε το πρόβλημά μας. Το πρόβλημα που μας απασχολεί είναι η ομάδα των προσφύγων που έχει έρθει εδώ και καιρό στο χωριό μας. Οι άνθρωποι αυτοί, βέβαια, έχουν περάσει πολύ δύσκολες στιγμές που πρέπει να τις σεβαστούμε. Μας στεναχωρεί το γεγονός ότι οι άνθρωποι θέλουν αν ζήσουν γαλήνια τη ζωή τους αλλά εμείς δεν τους αφήνουμε. Θεωρούμε ότι οι ταλαιπωρημένοι πρόσφυγες αξίζουν κάτι καλύτερο. Φυσικά , πρέπει να τους βοηθήσουμε, διότι, όλοι έχουν ίσα δικαιώματα και πρέπει να τα σεβαστούμε. Μπορούμε να αδιαφορούμε για μια κατατρεγμένη ανθρώπινη ζωή ; Γι' αυτό , λοιπόν, θα ήταν πολύ σημαντικό , κατά τη γνώμη μας, να βρούμε μια κατοικία σ' αυτούς, ώστε να βοηθηθούν. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι αυτή η επιστολή μας σας συγκίνησε, έτσι ώστε να τη δημοσιεύσετε στην εφημερίδα σας.
Με εκτίμηση

Ιωάννα Κ


Ειρήνη, Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα

Οι 4 κατηγορίες , στις οποίες χωρίζονται τα Δικαιώματα των Παιδιών
Δικαιώματα ΕπιβίωσηςΔικαιώματα 
                                                                                                                             Ανάπτυξης

Δικαιώματα ΠροστασίαςΔικαιώματα 
                                                                                                                               Συμμετοχής

Θα θέλαμε να ευχαρηστήσουμε το blog Το νέο νηπιαγωγείο που ονειρεύομαι για τις όμορφες κάρτες δικαιωμάτων.
Διαβάστε το!!! Είναι πολύ όμορφο!



Χωρίς λόγια...

Η φωτογραφία της ημέρας

Jalalabad, Αφγανιστάν. Μαθητές δημοτικού παρακολουθούν μαθήματα στην ύπαιθρο σε ένα προσφυγικό στρατόπεδο. Το Αφγανιστάν έχει γνωρίσει ελάχιστες περιόδους ειρήνης τα τελευταία τριάντα χρόνια. Το σύστημα εκπαίδευσης της χώρας έχει υπονομευτεί από την Σοβιετική εισβολή το 1979, τον εμφύλιο πόλεμο την δεκαετία του ενενήντα και την πεντάχρονη κυριαρχία των Ταλιμπάν.

Φωτογραφία: Noorullah Shirzada



11 Δεκεμβρίου, Ημέρα του Παιδιού-Ημέρα της Unicef

Χρόνια Πολλά παιδιά!!!
Σήμερα είναι η μέρα σας, γιορτάζετε!

Γιορτάζουν , όμως, όλα τα παιδιά;




Και, δυστυχώς είναι αλήθεια. Θα έπρεπε τα παιδιά να μη χρειάζονται  μία ημέρα το χρόνο, για να θυμόμαστε ότι πρέπει να τους παρέχουμε έναν κόσμο ελεύθερο, ασφαλή, αξιοπρεπή. Υπάρχουν, όμως, εκατοντάδες παιδιά σε όλο τον κόσμο, και στην πατρίδα μας ακόμα, που χρειάζονται αυτή τη μέρα. Τη χρειάζονται για να θυμόμαστε πως όλοι μας έχουμε ευθύνη να τα στηρίξουμε, ευθύνη να μην τους γυρίσουμε την πλάτη αλλά να την υποχρέωση να δράσουμε για να διασφαλιστούν κατά το δυνατόν τα δικαιώματά τους.
Η σημερινή μέρα επιλέχθηκε, καθώς σήμερα είναι η μέρα των γενεθλίων της Unicef. Μιας οργάνωσης που έχει αφιερωθεί στην προστασία και φροντίδα των παιδιών. Το παράδειγμά της αποτελεί έμπνευση για όλους μας και μας δίνει διεξόδους δράσης. Μας κάνει να συνειδητοποιούμε ότι το να στεναχωριόμαστε απλά γι' αυτά τα παιδιά δεν βοηθάει κανέναν. Γι'αυτούς που αναρωτιούνται τι μπορούν να κάνουν , η Unicef δείχνει τρόπους δράσης προσαρμοσμένους στις δυνατότητες του καθενός. Η δράση κι όχι η απόμακρη συμπόνια είναι η λύση στο πρόβλημα όλων αυτών των παιδιών, των κακοποιημένων, των άρρωστων , των πεινασμένων, των άστεγων, των φοβισμένων και παραμελημένων αυτών παιδιών. Των παιδιών της Unicef !!

Εμείς ξεκινήσαμε το δικό μας αγώνα ' γιατί έτσι μάθαμε, πως πρέπει να αγωνιζόμαστε !! Εσείς θα σταθείτε στο πλάι μας;

Παρακολουθήστε κι αυτό το βιντεάκι. Αξίζει!!!



Επιστολή στους γονείς

ΜΑΜΑ ΜΟΥ , ΜΠΑΜΠΑ ΜΟΥ
 ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΣ

(Από τον Ρούντολφ Ντράικωρς)

1. Μη με παραχαϊδεύεις. Ξέρω πολύ καλά πως δεν πρέπει να μου δίνεις πάντα ό,τι σου ζητώ. Σε δοκιμάζω για να δω.

2. Μη διστάζεις να είσαι σταθερή μαζί μου. Το προτιμώ. Με κάνεις να νιώθω περισσότερη σιγουριά.

3. Με με κάνεις να νιώθω μικρότερος απ' ό,τι είμαι. Αυτό με σπρώχνει να παριστάνω καμιά φορά το "σπουδαίο".

4. Μη μου κάνεις παρατηρήσεις μπροστά στον κόσμο αν μπορείς. Θα προσέξω περισσότερο αυτά που θα μου πεις, αν μου μιλήσεις ήρεμα μια στιγμή που θα είμαστε δυο μας.

5. Μη μου δημιουργείς το συναίσθημα πως τα λάθη είναι αμαρτήματα. Μπερδεύονται έτσι μέσα μου όλες οι αξίες που έχω μάθει ν' αναγνωρίζω.

6. Μην αναστατώνεσαι τόσο όταν σου λέω "δεν σε χωνεύω". Δεν απευθύνομαι σε σένα αλλά στη δύναμη που έχεις να μου εναντιώνεσαι.

7. Μη με προστατεύεις πάντα από τις συνέπειες, χρειάζεται καμιά φορά να πάθω για να μάθω.

8. Μη δίνεις μεγάλη σημασία στις μικροαδιαθεσίες μου. Καμιά φορά δημιουργούνται ίσα ίσα για να κερδίσω την προσοχή που ζητούσα.

9. Μη μου κάνεις συνεχώς παρατηρήσεις. Γιατί τότε θα χρειαστεί να προστατέψω τον εαυτό μου κάνοντας τον κουφό.

10. Μη μου δίνεις επιπόλαιες υποσχέσεις. Νιώθω πολύ περιφρονημένος όταν δεν τις κρατάς.

11. Μην υπερτιμάς την τιμιότητά μου. Συχνά οι απειλές σου με σπρώχνουν στην ψευτιά.

12. Μην πέφτεις σε αντιφάσεις. Με μπερδεύεις έτσι αφάνταστα και με κάνεις να χάνω την πίστη μου σε σένα.

13. Μη με αγνοείς, όταν σου κάνω ερωτήσεις. Αν κάνεις κάτι τέτοιο, θ' ανακαλύψεις πως θ' αρχίσω να παίρνω τις πληροφορίες μου από άλλες πηγές.

14. Μην προσπαθείς να με κάνεις να πιστεύω ότι είσαι τέλεια ή αλάνθαστη. Είναι σοκ για μένα όταν ανακαλύπτω πως δεν είσαι ούτε το ένα ούτε το άλλο.

15. Μη διανοηθείς ποτέ πως θα πέσει η υπόληψή σου αν μου ζητήσεις συγνώμη. Μια τίμια αναγνώριση ενός λάθους σου μου δημιουργεί πολύ θερμά αισθήματα απέναντί σου.

16. Μην ξεχνάς πως μου αρέσει να πειραματίζομαι. Χωρίς αυτό δεν μπορώ να ζήσω. Σε παρακαλώ παραδέξου το.

17. Μην ξεχνάς πόσο γρήγορα μεγαλώνω. Θα πρέπει να σου είναι δύσκολο να κρατήσεις το ίδιο βήμα με μένα, αλλά προσπάθησε σε παρακαλώ.

18. Μην ξεχνάς πως δε θα μπορέσω να αναπτυχθώ χωρίς πολύ κατανόηση και αγάπη. Αυτό όμως δε χρειάζεται να σου το πω. Έτσι δεν είναι;

Το παιδί μια νέα αντιμετώπιση


Το παιδί στην τέχνη
Εμείς προσπαθήσαμε να κωδικοποιήσουμε το μήνυμα διαφόρων καλλιτεχνών και να γράψουμε λίγα λόγια για το παιδί που απεικονίζεται σε κάθε πίνακα.






Πώς να κρυφτείς απ'τα παιδιά;

έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα....

Το μάθημα των Διαφημίσεων τελείωσε!!
Κάναμε ραδιοφωνικές διαφημίσεις, θυμάστε;;;
Δουλέψαμε τις τηλεοπτικές.... 
Μιλήσαμε για τη σημασία της εικόνας, του κειμένου και της διαφημιστικής ατάκας - σλόγκαν.
Όλα όσα μάθαμε τα εφαρμόσαμε στις δικές μας αφίσες. Δημιουργήσαμε αφίσες για λογαριασμό της Unicef. Δεν υπήρχε καλύτερο κίνητρο από τους ανώτερους σκοπούς της Unicef.
Να τα αποτελέσματα...


















Το  Bazzar μας αποτέλεσε τη μετουσίωση της παιδικής ικανότητας, εργατικότητας και επιμονής. Οι μαθητές από την αρχή αγκάλιασαν την ιδέα ενός παζαριού και την υλοποίησαν στο μέγιστο δυνατό βαθμό.






Κατασκεύασαν κηροπήγια,

Δυστυχώς η φωτογραφία δείχνει μόνο λίγα, καθώς από την πρώτη μέρα έγιναν περιζήτητα και δεν προλάβαμε ούτε φωτογραφία να βγάλουμε.
έφεραν πράγματα από το σπίτι τους και τα χώρισαν σε ομάδες....
διακόσμηση σπιτιού, παιδικό δωμάτιο,

 παιδικά βιβλία


 και αξεσουάρ


Με τόσο δραστήρια παιδιά , η επιτυχία ήταν εξασφαλισμένη. Ευελπιστούμε να συμβάλαμε με τον μικρό, προσωπικό μας τρόπο στον αγώνα της Unicef για τη βελτίωση της ζωής των Παιδιών του Τρίτου Κόσμου ( τι θλιβερή φράση!!!)

Ίσως , τελικά, μάθουμε ότι στη ζωή πρέπει να αγωνιζόμαστε για την αδικία, την ισότητα, την παιδεία και την ελευθερία. Σε μια κοινωνία νωθρή κι ασάλευτη , η κινητικότητα των παιδιών ας αποτελέσει φάρο για όλους μας.


                                                        Πώς να σου πω να αλλάξεις                                                                         τον κόσμο ....                       
                                                      Αφού δεν έκανα εγώ την αρχή......


6 σχόλια:

  1. ΤΟ bazar ΕΙΧΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ναι!!!! Και νοιώθω την ανάγκη να σας ευχαριστήσω όλους τόσο πολύ για όλα όσα κάνατε... Δεν μπορούσα ποτέ να φανταστώ το μέγεθος της παιδικής ικανότητας και δημιουργικότητας. Χάρη σε σας, επιτύχαμε όχι μόνο τα επιθυμητά αποτελέσματα αλλά και τα πλέον απροσδόκητα. Σε αυτά δεν συμπεριλαμβάνω τα όσα κατακτήσαμε κοινωνικά , μαθησιακά , γνωστικά .... Αυτά δεν μετριούνται , μόνο βιώνονται....
    Παιδιά πραγματικά σας αξίζουν πολλάαααα συγχαρητήρια! Είμαι πολύ περήφανη για σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ολα αυτα που κάναμε... θα μας μείνουν αξέχαστα για πάντα. !!?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ολη αυτην την χρονια κάναμε ωραία πράγματα για αυτό το λόγο θα μας μείνουν αξέχαστα ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή